Miniony rok był trudny, wyjątkowy i wymagający. To był rok szokujących wzrostów cen ciągników i naczep. Najsilniej na rynek oddziaływały: spadki ilości ładunków, braki w łańcuchach dostaw, braki dostępności pojazdów ciężarowych oraz odstraszające wzrosty cen.
Ale to nie powstrzymało nas od działania. Nasza firma wykonała wielkie zadanie: pierwszy raz wystawiliśmy się na zagranicznych targach (IFAT w Monachium i w IAA Transportation w Hanowerze). Zaprezentowaliśmy tam przyczepy naszej produkcji, oraz opatentowaną ścianę kompresującą do naczep a także podpisaliśmy umowy na dystrybucję w Polsce
kolejnych dwóch marek: hiszpańskiej Granalu i włoskiej Tecnokar. To ważne kroki w kierunku rozwoju PTM Polska.
Wśród naczep, które sprzedajemy widzimy spadki na poziomie 15-20%. Jednak jest też grupa z rekordowym wynikiem – to przyczepy do hakowców, dopiero w końcówce roku ten rynek się nasycił.
W przypadku ruchomych podłóg rynek powoli się nasyca. Rok 2022 był słabszy niż rekordowy 2021. Wracamy pokornie do wolumenu z lat 2018–2020.
Ten segment rynku w Polsce jest zależny od stawek w transporcie, ale też sytuacji w branży
komunalnej, drzewnej i rolniczej. Unormowały się również terminy realizacji zamówień. Na naczepy trzeba dziś czekać od 3 do 6 miesięcy, co jest typową sytuacją.
Według wszelkich sygnałów 2023 będzie rokiem kolejnej korekty liczby sprzedanych po-
jazdów. To efekt spowolnienia gospodarczego. Na rynek będzie oddziaływała też sytuacja na Ukrainie i to jak się dalej potoczy...
Z optymizmem i zadowoleniem obserwujemy rozwój drugiej gałęzi Firmy – Działu Technologii Przemysłowych. Zdecydowanie widać, że z każdym rokiem firmy kładą coraz większy nacisk na rozwój w zakresie optymalizacji i przyspieszenia procesów przeładunkowych. W ostatnim roku zaprojektowaliśmy i wykonaliśmy rozwiązania do przeładunku towarów sypkich, m.in. bufory przeładunkowe, platformy i kontenery z ruchomą podłogą, a także instalowaliśmy automatyczne systemy przeładunkowe do magazynów i centrów logistycznych, które operują ładunkami paletyzowanymi i materiałami opakowanymi. W tym segmencie, jest zdecydowana tendencja wzrostowa, w stosunku do lat ubiegłych.
W 2023 roku chcemy dobrze reagować na zmiany i potrzeby rynku. Od kilku miesięcy
mamy do czynienia z tzw. ręcznym sterowaniem – włączamy tryb manualny w biznesie i działamy dalej!
Życzymy Państwu sukcesów i powodzenia w biznesie w 2023 roku.
Nasz największy partner biznesowy w zakresie obsługi finansowej naszych Klientów Europejski Fundusz Leasingowy S.A. z dniem 16.01.2023 zmienił swoje logo firmowe, podkreślając tym samym swoją nową politykę integracji strategii biznesowej z całą grupą Credit Agricole.
EFL to jedna z największych firm leasingowych w Polsce z ponad 30-letnim doświadczeniem, stawiająca na ciągły rozwój oferty produktów dla klientów, dostawców i partnerów. Nowa identyfikacja wizualna ma bardziej niż dotychczas podkreślać integralność leasingodawcy z Grupą Credit Agricole.
Cyt..:
– Uspójniamy identyfikację wizualną, aby czerpać jak najwięcej z przynależności do Grupy Credit Agricole, jednej z najsilniejszych instytucji na świecie, zachowując jednocześnie nazwę EFL, którą od blisko 32 lat znają i cenią nasi klienci. Od ponad 20 lat korzyści z synergii odczuwają zarówno nasi pracownicy, klienci i partnerzy, jak i spółki-siostry należące do francuskiej rodziny. Za obecną strategią biznesową, której jednym z filarów jest większa integralność z Grupą Credit Agricole, idzie nowa identyfikacja wizualna wszystkich spółek Grupy EFL. Dzięki temu tworzymy jedyną w Polsce markę finansową z tak bogatą paletą produktów – mówi Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL.
– Codziennie działamy na rzecz naszych klientów, społeczeństwa i środowiska. W naszej pracy łączymy empatię odpowiedzialnych pracowników oraz inteligentne, nowoczesne technologie. Dzięki temu doskonale rozumiemy potrzeby naszych klientów i możemy zapewniać im realne korzyści. Ujednolicenie identyfikacji wizualnej naszych spółek w Polsce jest wyrazem zacieśniania ich współpracy. Dzięki synergii nasi klienci zyskają jeszcze lepsze oferty i benefity, a my zwiększymy efektywność działania i konkurencyjność na rynku. Pod parasolem silnej międzynarodowej marki będziemy jeszcze mocniejsi – mówi Bernard Muselet, Senior Country Officer Credit Agricole w Polsce.
Miło jest nam współpracować z tak prężnie rozwijającą się firmą, która pozwala naszym Klientom realizować ich własne cele biznesowe i inwestycyjne.
Specjalista ds. Produktów Finansowych w PTM Finanse
Katarzyna Aleksińska
Z przyjemnością informujemy że rozpoczęliśmy sprzedaż pojazdów marki #Tecnokar na rynku polskim.
Firma Tecnokar została założona w 1986 r. we Włoszech po tym, jak trzech przyjaciół zdało sobie sprawę, że klient po zakupie naczepy, często wstawia ją do warsztatu w celu dostosowania jej do własnych potrzeb.
Dlaczego więc po prostu nie sprzedawać spersonalizowanego pojazdu?
Od tego czasu, Tecnokar buduje swoją renomę dzięki innowacyjności, jakości i niezawodności. Dziś jest uważany za jednego z najbardziej szanowanych producentów naczep w branży.
Reputacja Tecnokar jest nadal z pasją chroniona przez tych samych trzech założycieli, którzy nadal ze sobą współpracują.
Tecnokar to Firma z siedzibą w centrum Włoch w Spoleto w Umbrii, która z dumą kontynuuje dziedzictwo regionu we włoskim przemyśle stalowym, które sięga lat 90-tych XIX wieku. Kluczem do sukcesu Tecnokar jest ciągłe inwestowanie w przyszłość, wraz z otwarciem nowego zakładu o dużej wydajności latem 2022 r. oraz nowej lakierni, która ma zostać ukończona w 2023 r.
W ofercie firmy dostępne są :
Zapraszamy do kontaktu z Działem Handlowym PTM Polska
W terminie 19-21 października 2022 r. w Poznaniu odbyła się kolejna edycja Międzynarodowych Targów Ochrony Środowiska Poleco, najważniejszych w Polsce tragów branży komunalnej. Bardzo dziękujemy licznym gościom, którzy odwiedzili nasze stoisko, które w tym roku dzieliliśmy wspólnie z Izbą Branży Komunalnej, której jesteśmy członkiem oraz firmą EDZ Sp. z o.o. Na zewnątrz zaprezentowaliśmy naczepę STAS MF Ecostar, należącą do Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Śremie z piękną grafiką z miasta Śrem, wyposażoną w hydraulicznie otwierany dach i klapę tylną.
IX edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki w Warszawie już za nami. Tym razem na stoisku PTM Polska było kilka rodzajów specjalistycznych naczep : STAS Ecostar z ruchomą podłogą oraz hydraulicznie otwieraną klapą tylną i dachem, Ekeri chłodnia z całkowicie otwieranym bokiem, dzięki czemu można zwiększyć wydajność wykorzystania przestrzeni ładunkowej oraz naczepa Langendorf Flexiliner z podwójnym pokładem do przewozu głównie produktów spożywczych i artykułów drogeryjnych. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.
Zbliżamy się wielkimi krokami do zakończenia roku 2022r. Większość właścicieli firm musi podjąć w tym okresie ważne decyzje odnośnie finalizacji umów i realizacji zleceń. Dla wielu z Państwa koniec roku to czas podsumowań biznesów jakie prowadzicie od wielu lat.
Dział PTM Finanse w tym szczególnym okresie chciałby Państwu przybliżyć możliwości jakie daje zawarcie umowy leasingowej jeszcze w obecnym roku.
Zawierając umowę leasingu określamy w niej kilka parametrów takich jak wpłata wstępna , okres finansowania, walutę oraz wykup. Dziś skupimy się na wpłacie początkowej, która przy finansowaniu w PTM może być dokonana w dwóch wariantach: jako czynsz inicjalny lub czynsz zerowy.
Czynsz inicjalny wymaga wpłaty środków własnych w trakcie zawierania umowy leasingu, co powoduje, że przedsiębiorca otrzymuje fakturę kosztową w miesiącu wniesienia wpłaty do leasingodawcy lub dostawcy.
Natomiast czynsz zerowy wnoszony jest dopiero przed odbiorem przedmiotu leasingu, co niesie za sobą fakt otrzymania faktury w miesiącu odbioru sprzętu.
Obydwie opcje wpłaty wstępnej do umowy leasingu gwarantują Państwu zapewnienie finansowania zakupu przedmiotu umowy w 2023 roku. Co ważne, uruchomienie umowy, a tym samym rozpoczęcie spłaty rat leasingowych następuje dopiero po odbiorze przedmiotu finansowania.
Życzymy dobrych decyzji biznesowych i zapraszamy do kontaktu z naszym działem.
PTM Finanse
Za nami najważniejsza europejska Wystawa transportu, logistyki i mobilności IAA Transportation w Hanowerze. PTM Polska po raz pierwszy była wystawcą na tych prestiżowych targach.
Na stoisku zaprezentowaliśmy 2 pojazdy własnej produkcji : przyczepę wielozadaniową PT-18, przyczepę podkontenerową PK-18 oraz naczepę STAS ze ścianą kompresującą - autorskim, opatentowanym rozwiązaniem do kompresowania ładunków o małej gęstości i naczepę niskopodwoziową FGM.
Dziękujemy licznym Gościom odwiedzenie naszego stoiska. Daliście nam nową energię, wymieniliśmy się wiedzą, uwagami, pomysłami. Dziękujemy, że mogliśmy poznać Wasze potrzeby, teraz bogatsi o nowe doświadczenia, wracamy z zapałem do pracy.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji i video.
Leasing dobre rozwiązanie dla małych i średnich firm.
W ostatnich latach najczęściej wybieranymi formami finansowania przez małe i średnie firmy w Unii Europejskiej były: linia kredytowa, leasing oraz kredyt bankowy. Jednak to na leasing najczęściej decydują się przedsiębiorcy z sektora MŚP. Jak wynika z tegorocznego raportu Centrum Badań Marketingowych INDICATOR „Małe firmy o leasingu 2021”, aż 41% firm z sektora MŚP, deklaruje wykorzystanie leasingu jako źródła finansowania działalności firmy.
Co można finansować?
Przedmiotem umowy leasingowej może być praktycznie wszystko, co wspiera rozwój biznesu – niezależnie od sektora, w jakim działa. Najczęściej w małych firmach są to samochody osobowe 66% lub ciężarowe do 3,5 tony 37%, kolejne to maszyny i urządzenia produkcyjne, sprzęt medyczny, sprzęt IT oraz elementy wyposażenia biura. Z kolei 9 % przedmiotów leasingu stanowią duże samochody ciężarowe powyżej 3,5 tony – w tym ciągniki i przyczepy.
Kto może zostać leasingobiorcą?
Leasingobiorcą mogą zostać praktycznie wszyscy przedsiębiorcy, zarówno samozatrudnieni, jak i właściciele małych, średnich i dużych firm. Na atrakcyjne warunki finansowania mogą także liczyć świeżo upieczeni właściciele firm oraz podmioty, które nie posiadają numeru NIP, na przykład lekarz prowadzący prywatną praktykę czy rolnik indywidualny.
W opinii przedsiębiorców korzystających z leasingu ta forma finansowania działalności ich biznesu jest elastyczniejsza i zdecydowanie tańsza od kredytu. Leasingobiorcy przy wyborze oferty kierują się przede wszystkim ceną 87% oraz szybkością podejmowanych decyzji, która wynika z niewielkiej ilości formalności. Docenia się również otwartość na negocjacje 76 % oraz korzystne rozwiązania podatkowe 70 %.
To wszystko wpływa na zadowolenie sektora MŚP z tej formy finansowania ich biznesu. Według badań ponad 40% firm deklaruje ponowny zamiar skorzystania z leasingu.
Kiedy wybrać zmienne, a kiedy stałe oprocentowanie w leasingu?
Dziś wielu Przedsiębiorców zastanawia się nad rosnącymi kosztami obsługi finansowej zobowiązań jakie posiadają. Rzeczywiście sytuacja na rynku finansowanym jest trudna. Od jesieni 2021 roku mierzymy się z rosnącą inflacją , wzrostem stóp procentowych oraz kursem Euro. To wszystko bardzo znacząco ogranicza marżowość biznesu. Dziś wielu z Przedsiębiorców zastanawia się czy nadal inwestować w nowy sprzęt, maszyny, środki transportu, czy będzie ich stać na obsługę finansowaną tych inwestycji, czy powinni korzystać z leasingu, czy ze środków własnych? Ta wielość pytań oraz konieczność zaspokojenia potrzeb działalności jaką prowadzą, wymusza szczegółową analizę kosztów obsługi finansowanej inwestycji.
Główne pytanie to wybór stopy procentowej. Stała a może jednak zmienna?
Najczęściej wybieraną formą finansowania nowych ruchomości w firmach jest niezmiennie od wielu lat leasing. Może on być oparty o stałą bądź zmienną stopę procentową . Pierwsza gwarantuje niezmienność wysokości raty czynszu leasingowego w całym okresie umowy, zaś druga odzwierciedla sytuację na rynku finansowym i zmienność kosztów z jakimi będziemy musieli się zmierzyć w kolejnych miesiącach naszej umowy. Teoretycznie stała stopa daje nam bezpieczeństwo i święty spokój, ale czy jest najlepszym wyborem???
Firmy leasingowe standardowo ustalają koszt finansowania w oparciu o stopę WIBOR 1M lub 3M. Zatem ich poziom zależy od wysokości stóp procentowych ustalanych przez Radę Polityki Pieniężnej NBP, które obecnie z miesiąca na miesiąc rosną. Natomiast w leasingu ze stałym oprocentowaniem mamy ustaloną cenę na cały okres umowy, ale poziom stopy jest średnio o 2% wyższy od obecnie obowiązującej stopy przy oprocentowaniu zmiennym.
Zatem co wybrać?
Czytaj więcej: Kiedy wybrać zmienne, a kiedy stałe oprocentowanie w leasingu
Pomoc w transporcie uchodźców z Ukrainy do Polski oraz przewóz artykułów pierwszej potrzeby na granicę polsko-ukraińską to działania podjęte przez PTM Polska już 27 lutego, czyli 3 dni po rozpoczęciu działań wojennych.
Zorganizowaliśmy już kilka wyjazdów samochodami po uchodźców na granicę. Przywieźliśmy ponad 70 osób, w tym ponad połowę stanowią dzieci, z których najmłodsze miało tylko 5 miesięcy, a następnie pomogliśmy ze zorganizowaniem miejsc zakwaterowania. Nasze ciągniki z naczepami przewożą towary do granicy i pomagają w logistyce między centrami dystrybucyjnymi. Sytuacja ludzi, którym udało się przejść przez granicę lub przejechać pociągiem jest tragiczna. Z dnia na dzień stracili to, co najcenniejsze – dach nad głową i poczucie bezpieczeństwa. Ich świat się zawalił. Pomagamy jak możemy, a wdzięczność tych osób jest przeogromna.
Nasze działania pomocowe chcemy kontynuować jak najdłużej. Jednak ze względu na wysokie koszty, liczymy na wsparcie ze strony innych przedsiębiorstw jak i osób prywatnych. W tym celu uruchomiona została specjalna zbiórka
Link do zbiórki
https://zrzutka.pl/x8xzxr
Jednocześnie prowadzimy zbiórkę najpotrzebniejszych rzeczy, które obecnie są najbardziej potrzebne naszym walczącym Sąsiadom.
Rzeczy można przesyłać / przywozić do siedziby firmy w Łodzi, ul. Zgierska 250/252
(Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. + 48 539 380 748)
Czytaj więcej: Zbiórka na transport dla Rodzin uciekających przed wojną
Zapraszamy na stoisko PTM Polska Sp. z o.o. podczas Międzynarodowych Targów Ochrony Środowiska POLECO w Poznaniu.
Hala 5, sektor A, stanowisko 1-2
13-15.10.2021r. Poznań
Na stoisku zaprezentujemy :
- naczepę STAS MF ze ścianą kompresującą, autorskie, opatentowane rozwiązanie PTM Polska
- przyczepę PT-18 – NOWOŚĆ – marka własna PTM Polska
Godziny otwarcia :
13-14.10.21 – 10.00 – 17.00
15.10.21 – 10.00 – 16.00
Poniżej link do bezpłatnych zaproszeń
Pobierz bezpłatny bilet dla profesjonalisty
https://tobilet.pl/targi-poleco-2021.html
Zespół PTM Polska będzie do Państwa dyspozycji. Zapraszamy na dobrą kawę i nie tylko.
Szanowni Państwo,
Pragniemy wraz z fabryką Stas odnieść się do obecnej sytuacji, która ma miejsce na rynku naczep i związanych z nimi komponentów. Dzisiaj światowy rynek surowców jest bardzo dynamiczny i niestabilny, czego następstwem jest brak możliwości ustalenia przez naszych Dostawców cen komponentów na pierwszy kwartał 2022 roku. W związku z powyższym nie możemy podać jeszcze cen naczep na następny rok. Wiemy, że dla Państwa taka sytuacja utrudnia planowanie ewentualnych zakupów.
Firma Stas robi wszystko, aby uzyskać wiążące i satysfakcjonujące ceny komponentów. W najbliższych dniach wszystkie oferty zostaną poddane ponownej analizie. W momencie zakontraktowania 80 % potrzebnych elementów będziemy w stanie podać ceny naczep. Niestety, do tego momentu jesteśmy zmuszeni wstrzymać ofertowanie. Wierzymy, że rozumiecie Państwo zaistniałą sytuację i prosimy o kilka tygodni cierpliwości. Nie mamy w zwyczaju zawierać umów z klauzulami braku gwarancji końcowej ceny.
Firma PTM Polska wraz z firmą Stas traktuje współpracę zarówno ze swoimi Klientami jak i Dostawcami w perspektywie długoterminowej. Chcemy być stabilnym partnerem w Państwa biznesie, dlatego pozwoliliśmy sobie na przesłanie powyższej informacji.
Liczymy na Państwa zrozumienie w zaistniałej sytuacji.
Zarząd PTM Polska Sp. z o.o.
Automatyzacja procesów załadunkowych przy obecnym tempie rozwoju i ilości przesyłanych towarów to konieczność.
PTM Polska wdrożyła system stacjonarnych (w magazynach) i mobilnych (w naczepach) rozwiązań w Grupie Żywiec.
Główne zalety systemu CargoMatic:
- przeznaczony do towarów paletyzowanych i pakowanych
- załadunek / rozładunek naczepy w 90 sek.
- zwiększenie bezpieczeństwa poprzez eliminację ciężkiej pracy fizycznej człowieka
- oszczędność miejsca w magazynie
- wyeliminowanie uszkodzeń towarów podczas przeładunków
- szybki zwrot inwestycji (niżesz koszty personelu, brak przestojów, brak uszkodzeń produktów)
O instalacji i zasadzie jej działania możecie Państwo przeczytać w artykule.
2 lipca na parkingu Stadionu Łódzkiego Widzewa odbyła się kolejna edycja Naczepomanii - największej wystawy naczep i przyczep. Oprócz dostawców pojazdów, nie zabrakło również producentów komponentów oraz dostawców usług finansowych.
Czas uatrakcyjniły pokazy Wicemistrzów Świata w Street Soccer i Freestyle Football, konkursy piłkarskie, pokazy mycia samochodów oraz muzyka.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.
1 lipca 2021 r. odbyła się uroczysta Gala Jubileuszowa firmy PTM Polska. Firma świętowała swoje 10+1 urodziny. Okrągła rocznica miała być obchodzona w ubiegłym roku, ale ograniczenia pandemiczne uniemożliwiły organizację. Uroczystość odbyła się w sali bankietowej Stadionu Łódź Widzew, prowadzącym był dziennikarz sportowy Bożydar Iwanow. Świętowaliśmy w gronie Klientów, Dostawców, Partnerów biznesowych i Przyjaciół.
Każdy jubileusz to również czas podsumowań i prezentacji planów na kolejne lata, m.in.
Każdy klient kupując naczepę na specjalnych warunkach finansowych pomaga chorym dzieciom.
Po części oficjalnej, zabawę gościom umilił swoim występem zespół Ornette.
Wszystkim, którzy byli z nami serdecznie dziękujemy.
Ala Golic - zbiórka charytatywna
Z okazji Jubileuszu Firmy PTM Polska, w 11-tą rocznicę działalności, postanowiliśmy rozpocząć akcję, do której również Państwa, Klientów naszej Firmy, pragniemy zaprosić.
Chcemy, aby pomoc potrzebującym stała się stałym elementem naszej codzienności.
Celem akcji jest pomoc chorym dzieciom i nosi nazwę „POMOGŁEM DZIECKU” .
Począwszy od 2021 r., rokrocznie będziemy pomagać innemu Dziecku.
Każdy Klient może zostać posiadaczem limitowanej wersji NACZEPY Z SERCEM, wyznaczamy do akcji tylko 10 sztuk/rok. Naczepy będą posiadać unikalny numer Serca i limitowane oznakowanie. Seria 10 naczep, jako 10 serc pomocy Dziecku zaplanowana była na 4 miesiące, ale już po 1 tygodniu 6 szt. znalazło swoich nabywców. To niesamowite, że nasi Klienci to nie tylko siła biznesu ale też siła dobrych serc.
Do akcji można dołączyć, szczegóły w załączonej ulotce.
Czytaj więcej: Akcja charytatywna "Naczepa z sercem" - PTM Polska dla Ali Golic
Strona 1 z 2